Otrohet

Något jag diskuterar då och då med mina vänner är just killars otrohet.
Killar är otrogna varelser, sure det finns tjejer som är otrogna men fasiken ingen kan väl påstå att tjejer är lika otrogna som män. Eller?
En slutsats som jag kom fram till och min roomie absolut höll med mig om är att man helt enkelt får acceptera att killar är otrogna, i alla fall om man vill ha ett livslångt förhållande. Kan du acceptera det och känna dig ok med det så lucky you, jag håller på att lära mig att det är ok. Accepterat det, ja. Tycka om det, not yet.
Ibland om man kommenterar det för killar/män/boys så får man en blick som säger ungefär: Vad är det för fel på dig? Shit jag blir rädd för dig. Samtidigt som dem vill kunna vara otrogna utan tjafs så blir dem stressade av att man FATTAR att det är så.
Antingen har dem varit otrogna eller så är dem otrogna eller så kommer dem vara det. Ge mig en kille som aldrig varit otrogen så ska jag luska i varför det varit så. Jag tror då att dem helt enkelt inte fått chansen.
Jag har då aldrig mött en av det motsatta könet som aldrig varit otrogen, och då menar jag det verkligen, antingen i mina relationer, mina vänners relationer, våra fäder, bröder och vänner. Det visar sig alltid vara så. Killar är OTROGNA av sig, det ligger i deras natur. Punkt.
För några helger sen åkte min roomie och jag taxi tillsammans med en kille som hon kände på något vis, vi hamnade i hans lägenhet vid Stora Essingen och käkade nattamat (hör inte hit). I vilket fall som helst hade vi denna diskussion med den här killen. Han hävdade att det inte var så, han menade på att män/killar visst kan vara trogna. Jag sa till honom, -kan du se mig i ögonen och vara uppriktig mot mig och säga att du aldrig har varit otrogen? Han sneglade bakåt i taxin och gav mig ett halvdant ja, -alla killar är inte otrogna. Jag sa till honom att
-jag tror inte en sekund på det du säger. Jag är 28 år jag har sett mycket mer än vad jag borde. Jag är inte född igår. Han tyckte nog jag lät bitter. NEJ NEJ NEJ, jag är inte bitter, inser bara fakta.
Så det jag gjorde var att fråga taxichaffören. - Du har säkert hört vår diskussion, du är ju lite äldre än oss och har levt länge nog, utan att behöva imponera på oss för att få min väninna eller mig i säng. Kan du bara erkänna och säga till killen bredvid dig att du har varit otrogen? Han blir lite generad sneglar på vägen och växeln och ger oss ett - Jag måste erkänna faktiskt att jag har varit otrogen. HAHA! vad var det jag sa! Några sekunder efter mumlar killen,(min roomies bekant) - fan också, jag har faktiskt också varit otrogen...
Rätt igen! HA!
Sweet love sweet love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0